Oheisharjoittelu

Oheisharjoittelun avulla kehitetään lajitaitoharjoittelun ohella monipuolisia liikunnallisia taitoja ja perusominaisuuksia, kuten tasapainoa, koordinaatiota, ketteryyttä, nopeutta, kestävyyttä, voimaa, liikkuvuutta jne. Jään ulkopuolella pidettävien harjoitusten sisältö ja kesto muuttuvat harjoitusryhmän ja nuoren urheilijan kasvun myötä.

Alkulämmittely aina ennen jääharjoitusta kuuluu itsenäiseen oheisharjoitteluun. Se

  • Lämmittää lihakset harjoitusta ja suoritusta varten
  • Ehkäisee ja estää loukkaantumiset
  • Parantaa suorituskykyä sekä lisää rentoutta, oppimista ja lihasten verenkiertoa
  • Siirtää ajatukset päivän muista askareista itse lajitaitoharjoitteluun

Loppujäähdyttely auttaa palautumaan jääharjoituksesta ja optimoi luistelijan kehon seuraavaan päivään. Oheisharjoitusten jälkeen on vielä muistettava kotona pidemmän venyttelyn merkitys palauttavana harjoituksena.

TANSSI JA BALETTI

 

Tavoite kehittää kehonhallintaa, ryhtiä ja ohjata lapsi ja nuori anatomisesti oikeisiin asentoihin. Lapsena aloitettu tanssi tukee lajiharjoittelua, luo monipuolista liikekieltä, auttaa oman kehon tuntemuksessa ja luo hyvän pohjan esiintymistaidolle.

 

LIHASHUOLTO

 

Opetellaan oikea venyttelytekniikka, ennalta ehkäistään vammoja. Harjoitetaan kehonhallintaa ja liikkuvuutta. Antaa eväät omatoimiseen palauttavaan ja huoltavaan harjoitteluun vammojen ehkäisemiseksi.